Media

Coaching relacji międzykulturowych

Coaching relacji międzykulturowych

Bożena Wujec, Rozdział w książce pod red. Lidii D. Czarkowskiej “Coaching as a metod of developing human potential”, WAiP, 2010
Referat wygłoszony na I Międzynarodowej Konferencji Coachingu Akademia Leona Koźmińskiego.

Głównym celem tego artykułu jest przybliżenie czytelnikom pojęcia coachingu kulturowego: koncepcji i modeli, które mogą być przydatne w wielokulturowej praktyce biznesowej. Najpierw zostaną podane powody dla których autorka porusza ten temat, następnie zostaną zdefiniowane podstawowe pojęcia, a po nich, zaprezentowane najbardziej użyteczne modele coachingu kulturowego. Na końcu zostaną opisane własne doświadczenia autorki jako coacha w środowisku kultury europejskiej i azjatyckiej. czytaj dalej…

ROI z inwestycji w coaching

ROI z inwestycji w coaching

Arkadiusz Stajszczak, Bożena Wujec (2008)

Czym jest ROI?

Z punktu widzenia finansowego inwestycja jest natychmiastowym zaangażowaniem pieniędzy w celu osiągnięcia wpływów finansowych lub ograniczenia kosztów w przyszłości.

W rachunkowości inwestycja jest wydatkiem zaksięgowanym w majątku trwałym, który ulega amortyzacji w czasie. czytaj dalej…

Przywództwo z gracją

Przywództwo z gracją

Bożena Wujec, Personel i Zarządzanie, kwiecień 2009

Artykuł z Międzynarodowej Konferencji Kobiet “The Light of Leadership – Integrating Global Perspectives”

Pozycja kobiety we współczesnym świecie

Z badań Banku Światowego wynika, że w ciągu najbliższych 10 lat kobiety przejmą przywództwo we wszystkich ważniejszych sferach życia. Jaki ma być ich styl zarządzania, rozwiązywania konfliktów, komunikacji? Na tego typu pytania poszukiwano odpowiedzi podczas Międzynarodowej Konferencji Kobiet w Bangalore w Indiach. czytaj dalej…

Efekty Coachingu – przegląd badań

Efekty Coachingu – przegląd badań

Bożena Wujec, Kadry w Polsce 2007, Nowoczesna Firma, Instytut Zarządzania, Warszawa 2007

Fenomen coachingu z jednej strony polega na jego nowatorskim podejściu: coaching ukierunkowany jest na osiągnięcie konkretnego celu, a ten w biznesie przekłada się na pieniądz. Skuteczny coaching przynosi zysk lub ogranicza straty. Z drugiej strony coaching jest kontynuacją długiej tradycji doskonalenia się w relacji jeden na jeden, która od starożytności jest uważana za najskuteczniejszą formę uczenia się. czytaj dalej…

Międzynarodowa Konferencja “Business and Spirituality”

Międzynarodowa Konferencja “Business and Spirituality”

Bożena Wujec,  Parlament Europejski, Bruksela 2006   

Czym jest duchowość?
Duchowość to subiektywne doświadczenie bycia częścią „większego systemu”, które sięga ponad poczucie własnej odrębności, na rodzinę, społeczność i system globalny (s, R., DeLozier, J., 2000).

Duchowość to zdolność człowieka do zrozumienia własnej tajemnicy. Tajemnicy jednostki i tajemnicy systemu. Sytemu obejmującego człowieka, grupę ludzi, społeczeństwo, ludzkość, planetę, i dalej w stronę nie odkrytej jeszcze całości (Shankar, R, 2002). czytaj dalej…

Coaching jako instytucja

Coaching jako instytucja

Bożena Wujec (2006) 

I. Definicje

1. Podstawowe pojęcia i definicje związane z coachingiem

Coaching

Coaching to proces pomagania drugiej osobie, mający na celu dotarcie do jej szczytowych możliwości. Polega on na rozwijaniu silnych stron tej osoby, pomoc w pokonywaniu wewnętrznego oporu i przekroczeniu własnych ograniczeń (Kilburg,1996). Termin coaching pochodzi od średniowiecznego angielskiego słowa coche, które oznacza wóz lub karocę. Pojęcie coachingu w sensie edukacyjnym pochodzi od koncepcji nauczyciela, który przeprowadza lub transportuje ucznia przez egzaminy. Coach w edukacji oznacza prywatnego nauczyciela, który instruuje lub trenuje ucznia. czytaj dalej…

Strona 2 z 212